به گزارش راهبرد معاصر اطلاع از قیمت روز و لحظه ای ایران خودرو و سایپا برای تصمیم بهتر ما جهت خرید یا فروش خودرو کمک می کند. قیمت خوردو امروز سه شنبه ۳۱ فروردین در دو خودروسازی بزرگ ایران که همان ایران خودر و سایپا باشد را برای شما همراهان عزیز به نمایش خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید در سایت تخصصی راهبرد معاصر با جدیدترین قیمت های خودرو در شرکت ایران خودرو و سایپا.
قیمت روز خودرو ایران خودرو بر اساس اعلامشورای رقابت خودرو سازی و همچنین بر اساس تقاصای مردم صورت می پذیرد. قیمت خودرو ایران خودرو امروز دوشنبه 30 فروردین 1400 بر اساس اعلام سایت های خبری معتبر با اعزام خبرنگار به شرح ذیل است.
قیمت روز خودرو در سایت بر اساس مراجعه خبرنگاران روزنامه فرصت امروز به بازار و بررسی میدانی نمایشگاه های ماشین و همچنین بررسی بازار آزاد بر اساس تماس های روزانه با فروشندگان و خریداران تعیین می شود. متوسط قیمت خودرو برای هر مدل ملاک تعیین نهایی قیمت خودرو است. این قیمت نامه روزانه بروز می شود و می تواند به عنوان مرجع قیمت روز خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
در قیمت محصولات ایران خودرو در بازار و کرخانه اختلاف وجود دارد. قیمت محصولات ایران خودرو امروز دوشنبه 30 فرودین در بازار خودرو و شرکت ایران خودرو در جدول ذیل آمده است. با ما همراه باشید.
به گزارش خبرنگار امروز قیمت محصولات ایران خودرو در بازار تغییراتی به شرح زیر داشته است:
در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل 1400 از قیمت 230 تا 330 میلیون تومان خرید و فروش شد،
سمند EF7 مدل 1400 معادل 217 میلیون تومان قیمت خورده است.
همچنین پژو 206 تیپ 2 (مدل 1400) معادل 206 میلیون تومان خرید و فروش شد.
این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی 110 میلیون تومان است.
قیمت دنا پلاس ( تیپ 1 مدل 1400 ) با موتور EF7 نیز 320 میلیون تومان در بازار تعیین شد.
قیمت خودروهای ایران خودرو |
||
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | 120,560,000 | 155,000,000 |
سمند LX | 117,500,000 | 191,000,000 |
سمند EF7 | 114,962,700 | 208,000,000 |
سمند EF7 | 0 | 217,000,000 |
سمند EF7 دوگانه سوز | 120,932,500 | 229,000,000 |
سمند سورن ELX | 131,666,300 | 246,000,000 |
سمند سورن ELX توربو | 0 | 0 |
دنا (تیپ 1) | 122,500,000 | 272,000,000 |
دنا (تیپ 1) | 0 | 264,000,000 |
دنا پلاس (تیپ 1) | 166,122,300 | 322,000,000 |
دنا پلاس (تیپ 1) | 166,122,300 | 310,000,000 |
دنا پلاس دنده ای توربو | 271,096,400 | 352,000,000 |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | 370,800,000 | 435,000,000 |
پژو GLX 405 | 0 | 189,000,000 |
پژو GLX 405 دوگانه سوز | 107,448,000 | 191,000,000 |
پژو SLX 405 | 108,061,000 | 209,000,000 |
پژو پارس | 122,400,000 | 230,000,000 |
پژو پارس | 121,547,000 | 218,000,000 |
پژو پارس | 0 | 0 |
پژو پارس دوگانه سوز | 126,209,000 | 240,000,000 |
پژو پارس دوگانه سوز | 0 | 230,000,000 |
پژو پارس LX | 0 | 0 |
پژو پارس LX | 127,200,000 | 259,000,000 |
پژو پارس LX | 0 | 250,000,000 |
پژو پارس اتوماتیک | 0 | 319,000,000 |
پژو پارس اتوماتیک | 187,303,000 | 330,000,000 |
پژو 207 دنده ای | 159,800,000 | 300,000,000 |
پژو 207 اتوماتیک پانوراما | 0 | 412,000,000 |
پژو 207 اتوماتیک | 197,055,400 | 397,000,000 |
پژو 207 صندوقدار | 0 | 380,000,000 |
پژو 207 صندوقدار | 0 | 386,000,000 |
پژو 207 سقف شیشه ای | 199,600,000 | 332,000,000 |
پژو 206 تیپ 2 | 110,111,000 | 207,000,000 |
پژو 206 تیپ 2 | 0 | 197,000,000 |
پژو 206 تیپ 5 | 0 | 262,000,000 |
پژو 206 تیپ 5 | 130,872,000 | 272,000,000 |
پژو 206 صندوقدار | 0 | 260,000,000 |
پژو 206 صندوقدار | 130,872,000 | 269,000,000 |
پژو 301 | 0 | 0 |
پژو 2008 | 0 | 910,000,000 |
پژو 508 | 0 | 1,290,000,000 |
رانا LX | 107,200,000 | 206,000,000 |
دانگ فنگ H30 | 0 | 350,000,000 |
دانگ فنگ H30 | 0 | 370,000,000 |
دانگ فنگ S30 | 0 | 0 |
رنو تندر پیکاپ | 0 | 0 |
رنو تندر E2 | 0 | 320,000,000 |
رنو تندر E2 | 0 | 330,000,000 |
رنو تندر پلاس دنده ای | 0 | 0 |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | 0 | 425,000,000 |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | 0 | 440,000,000 |
هایما اس 5 توربو ( S5 ) | 386,400,000 | 610,000,000 |
هایما اس 7 توربو ( S7 ) | 405,500,000 | 680,000,000 |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | 807,000,000 | 765,000,000 |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | 858,000,000 | 800,000,000 |
رنو کپچر | 0 | 860,000,000 |
سوزوکی ویتارا اتومات | 0 | 960,000,000 |
سمند سورن پلاس | 0 | 282,000,000 |
رانا پلاس | 179,516,000 | 220,000,000 |
لازم به ذکر است در قیمت خودروها افزایش چشگیری نداشته ایم. فقط در خودرو 206 مقداری با افزایش قیمت روبرو بوده ایم.
در ادامه معرفی برخی از محصولات محبوب ایرانی به شما معرفی می گردد.
تولید پژو 207 داخلی از سال 95 آغاز و در 2 تیپ عرضه شد؛ تا سال 1399 که ایران خودرو تغییراتی در تیپ بندی 207 ها صورت داد و همزمان، پژو 207 دنده ای پانوراما (دستی) را در سبد محصولات خودر قرار داد. این خودرو از لحاظ فنی مشابه تیپ های دیگر (دنده ای) است و تنها فرمان برقی و سقف شیشه ای به آن اضافه شده است. تجهیزاتی مثل رینگ آلومینیومی و کروز کنترل که از تیپ پایه این خودرو حذف شده است بر روی 207 سقف شیشه ای عرضه می شود.
جدیدترین تیپ از خانواده خودروهای دنا ایران خودرو، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک (دنا اتوماتیک) - Dena Plus Turbo Automatic می باشد.
ایران خودرو با تجهیز این خودرو به قوای فنی و امکانات کامل و با قرار دادن جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تلاش کرده تا این خودرو را به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار دهد.
رینگ 16 اینچی با طرح جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، سیستم پاور ویندوز و آنتی ترپ و شیشه های دودی عقب و ... از امکاناتی هستند که بر روی دنا پلاس توربو قرار گرفته اند. همچنین کیسه های هوای جانبی که ایران خودرو ابتدا بر روی دنا توربو دنده ای قرار داد و سپس اقدام به حذف آن کرد، بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار گرفتند.
اولین بار در خرداد ماه سال 99 ایران خودرو لیست مشخصات قطعی این خودرو را منتظر کرد. بنظر می رسد دنا پلاس توربو اتوماتیک از اواسط سال 1400 به بازار کشور وارد شود.
دو سال پس از عرضه ی دنا، یعنی در سال 1395 با سرمایه گذاری 55 میلیارد تومانی ایران خودرو عرضه شد. دنا پلاس نسخه ی به روز شده ی دنا می باشد که طراحی جدید تر و امکانات رفاهی بیشتری دارد. از تغییرات ظاهری آن می توان به طراحی جدید درهای جانبی، چراغ های جدید عقب و جلو، آینه های جدید و آنتن کوسه ای اشاره کرد. همچنین سانروف، کیسه های هوای جانبی و آینه های تاشو برقی از امکانات برجسته ذنا پلاس محسوب می شوند.
نسخه ی توربو ی دنا پلاس نیز با جعبه دنده دستی توسط ایران خودرو عرضه می شود و تولید دنا پلاس توربو با جعبه دنده اتوماتیک در برنامه ی تولید این شرکت است. همچنین ایران خودرو در پنجمین همایش صنعت خودرو کشور، دنا پلاس اتوماتیک هیبریدی را معرفی کرد. این خودرو جعبهدنده خودکار داشته و در کنار قابلیت هیبرید، قابلیت شارژ مستقیم با برق شهری را نیز دارد. دنا پلاس اتوماتیک هیبریدی میتواند بدون روشن شدن پیشرانه بنزینی، در صورت شارژ کامل باتریها ۹۰ کیلومتر با برق طی مسافت نموده و سطح آلایندگی آن در این حالت صفر میباشد. گشتاور موتور برقی این خودرو ۲۲۰ نیوتون متر اعلام شده و نیرویی برابر با ۱۴۰ اسب بخار تولید میکند. البته این خودرو هنوز به مرحله ی تولید انبوه نرسیده است.
برای ثبت نام خودر، قرعه کشی خودرو و پیگیری وضعیت خودروی خود از طریق آدرس سایت اینترنتی شرکت خودرو به نشانی https://esale.ikco.ir/ اقدام فرمائید.
برای فروش خوردو ایران خودرو و سایپا می توانید از سایت همراه میکانیک به نشانی https://www.hamrah-mechanic.com/ کمک بگیرید. البته این سایت خدمات متفاوتی به ایرانیان عزیز ارائه می دهد.
بسیاری از خودروهای سایپا امروز ارزان شدند. پراید ۱۱۱ با کاهش دو میلیون تومانی ۱۲۸ میلیون تومان قیمت خورد و مدلهای ۱۳۲ و ۱۵۱ نیز هر کدام کاهش سه میلیون تومانی را تجربه کردند.
تیبا ۲ پلاس هم یک میلیون تومان ارزان شد، اما تیبا صندوقدار پلاس یکی از معدود محصولات سایپا است که امروز با افزایش قیمت در بازار حضور دارد. تیبا صندوقدار پلاس امروز ۱۳۵ میلیون تومان قیمت خورده که نسبت به دیروز افزایش سه میلیون تومانی دارد.
کوئیک دندهای و کوئیک R هر کدام چهار میلیون تومان، کیا سراتو ۱۵ میلیون تومان و سیتروئن C۳ نسبت به دیروز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت دارند. قیمت امروز دیگر خودروهای سایپا را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.
بسیاری از خودروهای سایپا امروز ارزان شدند. پراید ۱۱۱ با کاهش دو میلیون تومانی ۱۲۸ میلیون تومان قیمت خورد و مدلهای ۱۳۲ و ۱۵۱ نیز هر کدام کاهش سه میلیون تومانی را تجربه کردند.
تیبا ۲ پلاس هم یک میلیون تومان ارزان شد، اما تیبا صندوقدار پلاس یکی از معدود محصولات سایپا است که امروز با افزایش قیمت در بازار حضور دارد. تیبا صندوقدار پلاس امروز ۱۳۵ میلیون تومان قیمت خورده که نسبت به دیروز افزایش سه میلیون تومانی دارد.
کوئیک دندهای و کوئیک R هر کدام چهار میلیون تومان، کیا سراتو ۱۵ میلیون تومان و سیتروئن C۳ نسبت به دیروز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت دارند. قیمت امروز دیگر خودروهای سایپا را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.
قیمت روز خودرو در سایت بر اساس مراجعه خبرنگاران روزنامه فرصت امروز به بازار و بررسی میدانی نمایشگاه های ماشین و همچنین بررسی بازار آزاد بر اساس تماس های روزانه با فروشندگان و خریداران تعیین می شود. متوسط قیمت خودرو برای هر مدل ملاک تعیین نهایی قیمت خودرو است. این قیمت نامه روزانه بروز می شود و می تواند به عنوان مرجع قیمت روز خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس گزارش خبرنگاران ما در معاملات امروز قیمت محصولات سایپا، برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است:
در مهمترین معاملات سایپا
قیمت پراید 111 SE (سفید) برابر 129 میلیون تومان
و تیبا SX مدل 1400 صندوق دار 129 میلیون تومان خرید و فروش شد .
ساینا EX مدل 1400 فول 148 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد
و آریو 1600 اتوماتیک با قیمت 375 میلیون تومان معامله شد.
قیمت خودروهای سایپا |
||
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
سایپا 111 | 0 | 128,000,000 |
سایپا 131 | 0 | 112,000,000 |
سایپا 132 | 0 | 116,000,000 |
سایپا 151 | 91,000,000 | 121,000,000 |
تیبا | 87,080,000 | 129,000,000 |
تیبا 2 | 95,426,000 | 137,000,000 |
تیبا 2 پلاس | 90,800,000 | 150,000,000 |
ساینا دنده ای EX | 92,928,000 | 148,000,000 |
کوییک دنده ای | 129,755,000 | 152,000,000 |
کوییک دنده ای R | 140,015,000 | 156,000,000 |
وانت زامیاد | 129,600,000 | 231,000,000 |
وانت زامیاد گازسوز | 189,031,000 | 250,000,000 |
وانت زامیاد دیزل | 185,000,000 | 267,000,000 |
آریو | 0 | 375,000,000 |
چانگان CS35 | 0 | 470,000,000 |
کیا سراتو 2000 | 0 | 790,000,000 |
سیتروئن C3 | 0 | 850,000,000 |
سایپا 151 پلاس | 0 | 123,000,000 |
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx | 0 | 129,000,000 |
تیبا صندوق دار پلاس | 0 | 135,000,000 |
ساینا پلاس دنده ای | 0 | 152,000,000 |
ساینا s دنده ای | 130,292,000 | 174,000,000 |
کوییک اتوماتیک پلاس | 0 | 227,000,000 |
گروه خودروسازي سايپا با وجود تحريم هاي ظالمانه و محدودیت های ناشی از شيوع ويروس كرونا كه همه بخش هاي اقتصادي را متاثر كرده، موفق شد 92.8 درصد از برنامه پيشبيني شده توليد تجمعي خود را محقق كند.
آمار توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا برگرفته از توليد يكساله شركتهای سايپا، پارس خودرو، سايپا سيتروئن، بن رو، زامياد و سايپا ديزل است.
سال ۹۸، مجموع توليد گروه خودروسازي سايپا ۴۱۴ هزار و ۲۸۸ دستگاه بود كه اين ميزان توليد هم با وجود چالش هاي بود كه از سال ۹۷ بر صنعت خودرو تحمیل شد.
از سال ۹۸ افزايش توليد گروه خودروسازي سايپا آغاز شده است و اين امر در سال گذشته با وجود شيوع ويروس كرونا و در شرايطي كه شركت هاي خودروساز خارجي به سمت كاهش توليد رفتند، ادامه پيدا كرده است.
بر اين اساس گروه خودروسازي سايپا در شرايطي موفق شده رشد توليد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را عملياتي كند كه بيش از سال هاي قبل با محدوديت منابع مالي، رشد بي سابقه مواد اوليه، افزايش قيمت ارز، چالش هاي متعدد در تامين قطعات و موانع بي شمار در نقل و انتقال پول روبرو بوده است.
یک نکته مهم این است که افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا در حالی به ثبت رسیده است که این گروه خودروسازی، «پراید» پرتیراژترین خودرو داخلی خود را از خطوط تولید خارج و آن را با خودروهایی به روز و باکیفیت تر جایگزین کرد.
به عبارت دیگر سایپا تولید ۴۱۵ هزار خودرو را در حالی به بیش از ۴۲۰ هزار محصول در سال ۱۳۹۹ رساند که بر تیراژ ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو پراید در سال چشم بست و تصمیم به تولید بیشتر با تنوع بخشی و ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود گرفت و با وجود برخي از مشكلاتي كه به آن پرداخته شد با حمايت و پشتيباني وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجراي برنامه هاي تدوين شده، به كارگيري روش هاي نوين توليد و توجه مضاعف به تنوع بخشيدن به سبد محصولات موفق شد به رشد توليد مستمر دست پيدا كند.
مجید رمضانی مديرعامل شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا در بازديد فرماندار تهران از اين مجموعه صنعتي، گفت: با تکیه بر توان متخصصان داخلي موفق شده ایم بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم ها را برطرف كنيم.
وي ادامه داد: صرفه جویی قابل توجه ارزی در بومی سازی دستگاه ها و قطعات و همچنین ثبت رکوردهای جدید در تولید قالب و قطعه از جمله اقداماتي است كه در اين مجموعه صورت گرفته است.
فرماندار تهران همچنين در بازديد از شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا، گفت: وجود ظرفیت های تولیدی مناسب در این شرکت نشان از رشد قابل توجه در صنعت تولید قطعات پرسی و ساخت قالب است و بدين جهت ضرورت دارد با حمایت مناسب ازشرکت هایی مانند شرکت قالب ها محدودیت های ناشی از نواقص مدیریتی را برطرف كنيم تا شرکت هاي صنعتي بيش از گذشته در بازارهای هدف نقش آفرین باشند.
وي تلاش شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا در تحقق اهداف کلان گروه سایپا را ستودنی ارزیابی کرد و افزود: باعث افتخار است که چنین شرکتی با دانش و پرسنل جهادگر در مجموعه سایپا فعال است؛ اين امر نوید بخش آینده ای روشن در تولید قطعه، قالب و رفع نیاز صنعت خودروی کشور است.